زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

اگر جاوا اسکریپت در خارج از محیط مرورگر (مثلاً در سرور) استفاده شود ، چنین محدودیتی وجود ندارد. مرورگرهای مدرن همچنین اجازه نصب پلاگین ها / پسوندهایی را می دهند که ممکن است به مجوزهای طولانی تر نیاز داشته باشند.

 

به همین دلیل جاوا اسکریپت متفاوت است. به همین دلیل پرکاربردترین ابزار برای ایجاد رابط های مرورگر است.علاوه بر این ، از JavaScript می توان برای ایجاد برنامه های سرور و تلفن همراه و غیره نیز استفاده کرد.زبان "بالا" جاوا اسکریپت افراد مختلف عملکردهای مختلفی می خواهند. نحو جاوا اسکریپت نمی تواند نیازهای همه را برآورده کند.

 

این طبیعی است ، زیرا پروژه ها و نیازهای همه متفاوت است.

بنابراین ، اخیراً بسیاری از زبانهای جدید ظاهر شده اند و همه این زبانها قبل از اینکه در مرورگر اجرا شوند ، به جاوا اسکریپت کامپایل می شوند (تبدیل می شوند).ابزارهای مدرن ، تلفیق را بسیار سریع و شفاف انجام می دهند و در واقع به توسعه دهندگان این امکان را می دهند که کدی را به زبان دیگری بنویسند و "به طور خودکار" آن را به JavaScript تبدیل کنند.

نمونه هایی از این زبان ها عبارتند از:

CoffeeScript نوعی قند نحوی برای JavaScript است. این یک نحو کوتاه تر است ، و به ما امکان می دهد کدهای واضح و واضحی بنویسیم. به طور کلی ، توسعه دهندگان Ruby آن را دوست دارند.

TypeScript برای ساده سازی توسعه برای پشتیبانی بهتر از توسعه سیستم های پیچیده ، بر افزودن "انواع داده های دقیق" متمرکز است. توسعه یافته توسط مایکروسافت.

Flow انواع داده ها را نیز اضافه می کند ، اما به روشی دیگر. توسعه یافته توسط فیس بوک.

دارت یک زبان مستقل است. این موتور خاص خود را دارد که می تواند در محیطی غیر از مرورگر (مانند برنامه های تلفن همراه) کار کند و همچنین می تواند در JavaScript وارد شود. ساخته شده توسط گوگل.

Brython یک کامپایلر جاوا اسکریپت پایتون است که می تواند بدون استفاده از جاوا اسکریپت برنامه ها را در پایتون خالص بنویسد.

از این قبیل زبانها زیاد است. البته ، حتی اگر از چنین زبان کامپایل شده ای استفاده می کنیم ، باید JavaScript را نیز درک کنیم. زیرا درک جاوا اسکریپت می تواند واقعاً درک کند که چه کار می کنیم.

خلاصه کردن

جاوا اسکریپت در ابتدا زبانی بود که مخصوص مرورگرها طراحی شده بود ، اما اکنون در بسیاری از محیط های دیگر از آن استفاده می شود.امروزه JavaScript به پرکاربردترین زبان مرورگر تبدیل شده است که کاملاً با HTML / CSS ادغام شده است.

بسیاری از زبان های دیگر وجود دارد که می تواند در جاوا اسکریپت "کامپایل" شود ، و این زبان ها همچنین ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند. توصیه می شود حداقل پس از تسلط بر جاوا اسکریپت ، از این زبان ها شناخت کافی داشته باشید.

https://zh.javascript.info/intro

 

 




:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: